Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Υπόμνημα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,
 
Σας καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός. Προβλήματα που έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, διαθεσιμότητες – απολύσεις, περικοπές μισθών, 13ου και 14ου μισθού, συντάξεων και εφάπαξ, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, νέος νόμος  για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και την κατάρτιση, αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου κ.λπ.).

Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια. Για το 2015 έχουν προβλεφθεί οι δαπάνες  αυτές να είναι μόλις στο 2,47 % του ΑΕΠ (35,6% μείωση σε σχέση με το 2009) και προβλέπεται να πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9%, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ, είναι ώριμο και επείγον.
   ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Σε ομηρεία βρίσκονται εδώ και 19 μήνες 1625 εκπαιδευτικοί 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013.
Από τους 2424 εκπαιδευτικούς που αρχικά τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, μόλις 174 τοποθετήθηκαν σε νέες θέσεις, ενώ πάνω από 400 μετατάχθηκαν βίαια στην διοίκηση και περίπου 200 ωθήθηκαν στη σύνταξη (οι περισσότεροι χωρίς τη θέλησή τους). Τέλος σε 85 εκπαιδευτικούς έχει διακοπεί η μισθοδοσία από 22/3/14 παράνομα αφού δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη.
Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις, ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να  διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!
Ζητάμε:
  1. Να επαναλειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ από το σχολικό έτος 2015-16, οι  τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν με το ν. 4186/13.
  2. Οι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν στις ειδικότητες που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, να τοποθετηθούν άμεσα στα ΕΠΑΛ.
Για την  υλοποίηση των παραπάνω να γίνουν άμεσα οι παρακάτω αναγκαίες άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις:
  • Να παραταθεί αναδρομικά  μέχρι σήμερα η διαθεσιμότητα σε όσους εκπαιδευτικούς έληξε από τις 22/3/2014, και να συνεχιστεί η μισθοδοσία τους, αναδρομικά από τις 22/3/2014.
  • Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, να επανατοποθετούν αυτόματα στις οργανικές θέσεις που κατείχαν.
  • Οι εκπαιδευτικοί που εξαιρέθηκαν από τη διαθεσιμότητα και μετατάχθηκαν σε διοικητικές προσωποπαγείς θέσεις καθώς και οι εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και τοποθετήθηκαν ήδη σε άλλες θέσεις με την κινητικότητα, εφόσον το επιθυμούν, με αίτησή τους να επανατοποθετηθούν στις οργανικές τους θέσεις
  • Οι εκπαιδευτικοί που ωθήθηκαν στην σύνταξη χωρίς τη θέλησή τους μετά την τοποθέτησή τους σε διαθεσιμότητα, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει τα έτη για πλήρη σύνταξη, να έχουν τη δυνατότητα με αίτησή τους να επιστρέψουν στην εκπαίδευση αναστέλλοντας την σύνταξή τους, σε κενές οργανικές θέσεις των ΕΠΑΛ.
  • Τα άρθρα 3 και 4 του άρθρου 82 του ν.4172/13 καταργούνται.
ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)
Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων  στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία ........
Για να δείτε τη συνέχεια του υπομνήματος σε pdf…εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου